Twee weken geleden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu Twee weken geleden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu

Twee weken geleden!

Door: Kevin & Danielle

28 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Beste allemaal!

Eindelijk dan weer een bericht van ons! Dat is inmiddels alweer twee weken geleden! Maar....we moeten niet teveel berichten plaatsen anders wordt het voor jullie veel te saai!!;)

Om te beginnen:
Bedankt voor alle leuke berichtjes/opmerkingen e.d!! Blijf dit zeker doen! We vinden het erg leuk om jullie reacties te lezen!!!

Nou, afgelopen twee weken hebben we toch heel wat dingen beleefd/gedaan.

Twee weken geleden zijn we (op zondag) naar White Beach gegaan. Onze huisbaas zei dat we dat wel konden fietsen. Eigenwijs als we zijn hebben we toch maar gekozen voor de taxi en gelukkig maar want het was een rit van 40 km. En dat was dan alleen de heenreis nog maar! Dus in totaal hadden we 80 km moeten fietsen als we de taxi niet hadden genomen. Dus soms komt eigenwijsheid goed van pas! White Beach was leuk. Alhoewel het niet 'wit' is zoals de naam je doet vermoeden (het is een opgespoten stukje aan de Surinamerivier) hebben we ons prima vermaakt. Kevin heeft in de schaduw van een palmboom zijn boek gelezen en Danielle heeft in de zon liggen bakken. Nou, dat had ze beter niet kunnen doen! Op allerlei plekken verbrand! Zelfs d'r voeten! En dat is niet fijn, écht niet fijn! Maar goed, al met al was het een rustige chilldag voor ons en we hebben er met volle teugen van genoten.

De rest van de week hebben we vooral veel stage gelopen. We voelen ons intussen wat meer op onze gemak. De patienten zijn allemaal ontzettend aardig en we worden door jan en alleman uitgenodigd om eens wat te komen drinken of te komen 'kluiven' zoals ze dat hier graag doen. Wij houden helemaal niet van kluiven dus dat vinden ze helemaal geweldig! Nog even terug naar de stage. Intussen draaien we samen echt bijna alle groepslessen en het gaat ons aardig af vinden wij zelf :). Ook de spinninglessen draaien we zo goed als zelfstandig. Zo af en toe komt Bastiaan (stagebegeleider) even een kijkje nemen en gaat daarna ook weer lekker verder. Prima toch? De fysiotherapie hier is eigenlijk vergelijkbaar met de fysiotherapie in Nederland. Het enige verschil is dat hier gewoon contant afgerekend moet worden en dat niemand raar staat te kijken als patienten een half uur of zelfs een uur te laat komen. Dat kan hier dus gewoon allemaal! In het begin vonden we dat wel wat vreemd maar intussen raken we er aan gewend! Al met al gaat het dus prima op stage en hebben we het prima naar ons zin!

Vorige week vrijdag was het voor ons tijd om eens te gaan pinnen. Eerst Postbank.nl nog maar even dubbelchecken en toen op naar het pinautomaat. Staan we daar, hebben de hele handeling uitgevoerd, geeft het automaat aan dat hij geen geld meer heeft. Oh, nou kan gebeuren zou je zeggen toch? Wij op naar het volgende pinautomaat. Daar weer alles ingetoetst e.d., geeft dat pinautomaat ineens aan dat er niet genoeg saldo is!!! Huh?! Hoe kan dat dachten wij. Dus toch maar even naar een Cambio. Daar kun je ook geld opnemen alleen dan zit er een vrouwtje achter zo'n glas en wordt je zeg maar "persoonlijk begeleid" bij het pinnen. Dus wij staan daar, geven aan hoeveel geld we op willen nemen, voeren de pinpas in, code ingetoetst.....biepbiepbiep......wederom geen saldo!!!! We voelden de bui al hangen! Er waren twee opties mogelijk: of het geld was er bij het eerste automaat uitgekomen en wij zijn te vroeg weggelopen of er zitten een paar criminelen achter ons geld aan. Dus Kevin naar huis om Postbank.nl te checken en Danielle gewoon naar stage. En ja hoor, het was wat we verwacht hadden. Het geld was bij de eerste pinautomaat gewoon afgeschreven maar er was dus niks uitgekomen!! Meteen de bank proberen te bellen, maar helaas, in Suriname is die op vrijdag rond drie uur gesloten! Gelukkig heeft Danielle de onderdirecteur van de bank onder behandeling en konden we hem privé even bellen. Hij vertelde dat we maandag maar even langs moesten komen. Uiteraard hadden we ook al contact met het thuisfront en de zus van Danielle is gaan bellen met de Postbank. Daar zeiden ze dat als het daadwerkelijk een fout is, dat het binnen vijf werkdagen terug op de rekening staat. Ja, het enige wat we dus verder konden doen was wachten tot maandag om naar de bank te gaan!
Dus...wij maandag naar de bank. In de hitte op de fiets door de stervensdrukke stad; wat een ellende! Maar goed, eenmaal daar werd ons eigenlijk op een lieve manier verteld dat ze niks voor ons konden doen maar dat we dit moesten regelen met de Postbank! De man van de bank kon voor ons gelukkig wel nog een brief uitdraaien waarop stond dat er daadwerkelijk iets fout was gegaan met het automaat. Gelukkig maar, anders heb je helemaal geen poot om op te staan!! Wij weer naar huis, kijken op Postbank.nl en ja hoor, je raadt het al: Het geld staat er alweer terug op!! Haha, we hadden onszelf dus voor niks veel te druk gemaakt over dat geld! Het wordt allemaal vanzelf geregeld blijkt maar weer!

Vorige week zondag zijn we naar Fort Zeelandia geweest. Dit is een voormalig Nederlands Fort uit de geschiedenis dat sinds 2004 een museum is. Het Fort staat bekend om de Decembermoorden in 1982 onder leiding van Desi Bouterse (zie foto met kogelgaten). Het was op zich wel leuk hoor, maar het was ontzettend langdradig. Achteraf hadden we liever zelf wat rondgelopen daar! Ach ja, we hebben weer wat cultuur van Suriname kunnen opsnuiven en zijn weer even onder de pannen geweest!

Tsja verder hebben we niet heel veel boeiends meer te vertellen eigenlijk. Buiten het feit dat het allemaal goed gaat, ontzettend lekker weer is, we niet meer verbranden, Danielle een leguaan in de tuin heeft zien lopen maar te laat was voor een foto en dat we nu lekker gaan genieten van het weekend, was dit het wel weer zo'n beetje!

Oke, tot het volgende bericht!

Liefs...xxx Kevin & Danielle

• 28 Maart 2009 - 16:32

Susanne :

Lieve Danielle & Kevin,
    Leuk om weer iets van jullie te horen :) Het klinkt allemaal super leuk! Foto's zien er ook echt heel mooi uit! Geniet ervan!
    Liefs, Suus

• 28 Maart 2009 - 21:15

Pap En Mam Boere:

Hallo lieverds, wij zijn erg blij dat het zo goed gaat met jullie.
    Het is heerlijk om jullie te zien en te luisteren naar jullie belevenissen.
    Het is wel erg stil hier thuis hoor!! Maar geniet er maar lekker van daar, want voor je het weet is het weer voorbij.

Groetjes en heel veel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 Maart 2009 - 14:43

Patty:

heee danielle & kevin!
    leuk om weer wat van jullie te lezen. gelukkig is het allemaal goedgekomen met dat geld, pff. stond vorige zomer ook altijd zo te pielen op vakantie bij die pinautomaten in spanje, is allemaal maar niks. maargoed, dat is goedgekomen. zo te horen hebben jullie het verder allemaal wel prima naar je zin. geniet er van! ik blijf weer wachten tot jullie weer iets nieuws plaatsen haha.

liefs, patty.

*ohja, kevin! ik geloof dat jouw afwezigheid bij de voetbal een flinke tol eist haha. ze hebben vandaag met 8-0 verloren van hsc....

• 30 Maart 2009 - 21:11

Francien Erkelens:

Eindelijk is hier ook de zon gaan schijnen, nee wij zijn nog niet verbrand. Maar zullen tijdens de gym wel meer gaan zweten. En ben je nog een Seedo tegen gekomen, Kevin? Ze konden mijn schoonzoon niet missen bij het eerste, veel zieken dus heeft hij deze week weer in het eerste mee gespeeld. Je zal daar ongetwijfeld toch ook wel eens een balletje trappen. Danielle trapt ook maar dan op de fiets. Nog veel echte spinnen gezien? Gelukkig hebben jullie weer Doekoe zo noemt men geloof ik geld. Ja en met een surinamer moet je echt geen tijd afspreken hoor. Alles komt morgen wel...Nou geniet maar weer lekker. Trouwens 80km is toch niet veel fietsen voor jullie sportievenlingen. Maar ik denk niet dat er van ie mooie fietspaden liggen. Ik wilde het ook maar kort houden. Groetjes Francien

• 31 Maart 2009 - 09:53

Je Zusje:

hej daantje... wat een verhalen allemaal haha... gelukkig hebben jullie het goed daar! thuis is het rustig hoor jeetje wat ben jij druk hehe :) nee hoor! snel weer skypen he want telkens kom jij als ik er niet ben! dikke kus voor jullie (L)(K) suus

• 03 April 2009 - 15:57

Rachel:

Ola Daan&Kev.

Leuk om weer een berichtje van jullie te horen. Zo te merken hebben jullie het wel naar jullie zin daar. Maar niet té bruin worden he. anders herken ik jullie straks niet meer! haha.

Nou nog veel plezier & succes met al die lekkere Surinamers. hihi.

Groetjees uit Stampercity.

• 05 April 2009 - 00:38

Ynke Y Floor:

Ola Daan y Kevin!! Sow dat is wel even schrikken als het geld er echt af geweest was.. Maar gelukkig allemaal goed gekomen... En daan haha jij hebt ook dezelfde fout gemaakt als ons.. beter toch even dat die witte creme opsmeren;)! Of gezellig bij Kevin onder de palmboom!
    Geniet er lekker van! Tot jullie volgende verhaal:D! En bedankt voor je smsje! xxx

• 05 April 2009 - 21:06

Brenda Blaeij:

Haai!

Klinkt goeeed daar! Leuk om jullie verhalen te volgen, gelukkig geen geld verloren :O

xx Genietze!