Weer even een update!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu Weer even een update!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu

Weer even een update!!!

Door: Kevin & Danielle

20 Mei 2009 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!!

Zo het werd tijd voor weer even een update! Dat is intussen natuurlijk alweer veel te lang geleden! Tijd om jullie weer eventjes van onze belevenissen mee laten genieten dus!!

Na ons super avontuur in de jungle was het natuurlijk weer tijd om stage te gaan lopen! Bastiaan was nog één week weg dus Monique zat nog een hele week met ons opgescheept. We noemen het maar opgescheept aangezien wij Brabo’s benoemd zijn tot “de slopers van de praktijk”. Volgens Monique blijft niks in onze handen heel namelijk! We vinden het zelf wel meevallen; alleen maar de buikomtrek meter die na gebruik niet meer terug in zijn fatsoen wil, een kommetje, de PC van Bastiaan maakt ineens een raar geluid sinds Danielle ermee bezig is geweest, Kevin die met zijn spinningschoenen de mooie witte vloer zwart maakt omdat zijn schoenen overal strepen achterlaten en zeker niet te vergeten het swaffelzadel dat al dertig keer is afgebroken door ons toedoen! Valt wel mee toch??

Verder is er in die week niet heel veel gebeurd eigenlijk. Behalve dat Danielle heerlijk aan het genieten was van een zuurtje en zich plotseling besefte dat ze op een stukje kies aan knauwen was! Oeps………dat was minder….en het was ook nog eens scherp. Uit voorzorg toch maar even naar de tandarts gebeld. We moesten maar gewoon langskomen want het is toch tot acht uur open! Hahaha……in Nederland is de wachttijd toch wel iets langer (denk bij spoedgevallen aan minimaal vier dagen :S). Maar goed, eenmaal bij de tandarts bleek dat er ook een stukje vulling uit was! Neeeeeee!!! Danielle was er niet echt blij mee aangezien dat betekende dat het gevuld moest worden! Eigenlijk had ze gehoopt dat het alleen even een beetje gevijld moest worden maar nee, ze moest zich overgeven aan de Surinaamse tandarts, die overigens erg goed uitlegde hoe, wat, waar en hoeveel pijn. Dat laatste viel gelukkig mee! Een tandartsbezoek is hier in ieder geval een stuk goedkoper dan in Nederland kunnen we jullie vertellen! Hier is een gaatje boren 80 SRD (=€22,-)!!! In ieder geval is de kies weer helemaal in orde en eet Danielle gewoon weer zuurtjes alsof er nooit iets gebeurd is ;)

In het weekend hebben we niet heel veel gedaan eigenlijk. Zaterdag vonden we dat het wel weer eens tijd werd om verder te gaan met het project; ook dat was intussen alweer drie weken geleden dat we daar naar omgekeken hadden. Eigenlijk hadden we ook niet echt zin om de hele dag thuis te zitten met dit mooie weer. Dus wat hebben we gedaan: we zijn gewoon lekker met onze laptops naar ’t Vat gereden, voor 2 uur internet genomen en daar even flink aan het project zitten werken (uiteraard onder het genot van twee Djogo’s) We hebben goed werk verricht en zijn erg trots op het resultaat! Zondag zijn we weer lekker naar het zwembad gegaan om even te chillen! Nou, dat chillen viel wel mee want het was Moederdag. Dat wordt hier goed gevierd in ieder geval. Allemaal kinderen met hun ouders en het enige wat ze deden: veel kabaal maken en natuurlijk…………ja hoor komtie weer………………..Eten!

Dan zijn we nu aangekomen bij afgelopen week! Bastiaan is weer terug in Suriname en we hebben hem meteen maar lastig gevallen met de vorderingen van ons project. Hij is tevreden en vindt dat alles er erg netjes uitziet dus dat is mooi. Het was een rustige week eigenlijk met op vrijdag een Health Week bij het SAB (Surinaams Alcoholic Beverages). Boeroeswing was gevraagd ook een bijdrage te leveren en dus waren we vrijdag om twaalf uur bij het SAB. We zouden beginnen met een soort van gezondheidstest om vervolgens op de fiets te stappen. Danielle heeft bij alle medewerkers de buikomtrek gemeten, Monique de lengte, Bastiaan heeft de Body Scan gedaan en Kevin heeft iedereen een persoonlijke uitleg gegeven over zijn/haar scores. Wandy (dietiste van de praktijk) heeft voor de geinteresseerden van alles verteld over de juiste voeding en wat juist niet goed is! Als de medewerkers gemeten waren mochten ze nog even een spinninglesje volgen. Helaas waren wij enthousiaster dan de mensen zelf en vonden zij het belangrijker om de uitslagen met elkaar te bespreken, te eten en te drinken. Al met al was het een geslaagde middag waarbij veel mensen eventjes met de neus op de feiten gedrukt zijn en misschien wel actie gaan ondernemen om hun leefstijl en eetgedrag te verbeteren. En geloof ons maar: het is écht nodig!!!

Afgelopen zaterdag hebben we niet veel gedaan behalve op het terras gezeten bij Zus&Zo. We zouden daar eigenlijk ’s avonds ook naartoe gaan, maar toen we eenmaal gegeten hadden en aan het uitbuiken waren hadden we daar niet veel zin meer in!!! Een avondje thuis is ook wel eens lekker!!
Zondag waren we bij Monique uitgenodigd. Het ritje er naartoe zou ongeveer een half uurtje moeten duren (12km). Maar……wij deden er dus anderhalf uur over! Oeps! Van tevoren hadden we de route uitgestippeld maar toen we eenmaal onderweg waren kregen we onze twijfels en hebben we het aan jan en alleman gevraagd maar er was niemand, maar dan ook echt niemand die wist waar de Cellostraat was! Ja………lekker! Sta je dan………in Paramaribo……in een stuk dat je helemaal niet kent! Maar goed, toch maar verder fietsen en een beetje op je gevoel afgaan. Op een gegeven moment kwamen we iemand tegen die wel wist waar de Cellostraat was! Jippie! Oke, huppa, terug de fiets op en met goede moed weer verder. Uiteindelijk hebben we het gevonden maar weet je wat nou het ergste is? Dat we er al twee keer voorbij gereden waren :$!!!Haha…echt weer wat voor ons! Maar straatnaambordjes zou ook in dat gedeelte van Paramaribo erg handig zijn!
Maar goed, eenmaal bij Monique waren we dat alweer snel vergeten. We hebben gezellig zitten kletsen over van alles en nog wat. Rond een uurtje of zes, half zeven hebben we gegeten. Bruine bonen met rijst; dit keer een andere variatie: met kip! Ook erg lekker! Rond een uurtje of half acht was het weer tijd om naar huis te gaan. Steven (vriend van Monique) heeft ons thuis gebracht, gelukkig. Het risico om in het donker te verdwalen zagen we nou niet echt zitten! Rond acht uur waren we thuis. We hebben nog even tv gekeken en zijn lekker op tijd in bed gekropen.

Goed, dit was het wel weer zo’n beetje eigenlijk. Oh ja….we gaan trouwens wéér op vakantie! We gaan aankomende vrijdag naar Matapica. Matapica is een strand waar middenin de nacht reuze schildpadden hun eieren komen leggen. We gaan weer met de overburen dus dat wordt gezelligheid, lachen en niet te vergeten helemaal volgestopt worden met allerlei Surinaamse lekkernijen! Dus dat gaat wel goed komen!

Oh, we hebben Max Westerman gezien!!!! Haha……we kwamen hem tegen in een boekhandel. We waren alleen allebei te schijterig om hem aan te spreken! Maar ach, wat moet je ook tegen zo’n vent zeggen???!!!

Oke, we gaan er nu echt mee stoppen! Genoeg geluld! Nog twee dagen stage en dan lekker weer een uitstapje! We hebben er zin in!

Groetjes,

Kevin & Danielle

• 20 Mei 2009 - 19:26

Pap En Mam Boere:

Joehoeeeeee, nog 2 weken, en dan zien we jullie weer!!
    We gaan hier nu echt aftellen, maar genieten jullie nog maar even, want nu is het echt zo voorbij.

Groetjes en heeeel veeeel xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 20 Mei 2009 - 20:21

Pa En Ma Laros:

geniet maar van je weekendje weg sreek jullie weer snel kusjes

• 21 Mei 2009 - 06:56

Patty:

wat een verhaal weer haha. jullie maken wel heeeel veel leuke dingen mee. leuk dat je weer op vakantie gaat, lijkt me wel vet, die reuze schildpadden!
    nou is iedereen weg hier. de larosjes zijn nou ook weg, ons mama en peetje ook. maarja, die zijn zo weer terug! jullie nog 2 weekjes, geniet er nog van! en dan zie ik jullie dan weer hee!

• 21 Mei 2009 - 07:44

Joost En Suus:

wat een leuk lang verhaal weer... het grote gedeelte wisten we al natuurlijk, maar jullie hebben nog lang geen trek om terug te komen hoor ik wel nog genoeg leuke dingen te doen en te beleven voor jullie! maar toch heb ik al wel weer zin in over 2 weken, dan hoeven we niet meer naar zo'n computerschermpie te kijken om wat te vertellen hihi! nou dani en kevinos.... dikke kus van jost en suus

• 21 Mei 2009 - 11:21

Mientje Heijnen:

Ik volg jullie bevindingen regelmatig best leuk omte lezen. Ik las dat jullie een hapje gingen eten bij Zus&Zo, dat kan ook in Etten-Leur, daar heb je ooki een eettent die zo heet.
    Verder gaar het hier z'n gangetje, vorig weekend wielerronde in nieuwe stijl, geen senioren meer maar alleen jeugd tot 18 jaar. Er waren bijna 400 coureurs die meededen. De plaatselijke favoriet Tim Bierkens werd eerste in zijn categorie.
    Verder is bij Jeroen en Chantalle op 20 mei een dochter geboren van 4300 gram haar naar is Iris.
    Bij liggen nu nog in het ziekenhuis maar ze maken het redelijk goed.
    Verder heb ik weinig te vertellen.

Grietjes ook van Rien

• 30 Mei 2009 - 14:53

Carl Veeke En Coll.:

He Larossi en Daantje,

Ik wilde even vragen wat jullie bij de friet willen volgende week vrijdag. Geniet nog maar lekker een weekje. Ik zal eens gauw aan de KA beginnen anders is tie nog niet op tijd klaar ook. Zomerse groetjes uit de werkplaats van D.Boere Tweewielers