Alweer een week hier! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu Alweer een week hier! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van kevinendanielleinparamaribo - WaarBenJij.nu

Alweer een week hier!

Door: Kevin & Danielle

14 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Odi Alasma!

Fa Waka?

We verbaasden ons vanmorgen over het feit dat we alweer een week hier zijn! Wat gaat de tijd hier snel! We hebben ook eigenlijk best wel een drukke week achter de rug met heel heel heel heel veel regen!!

Zondag hebben we, zoals we in het vorige bericht schreven, twee fietsen gehuurd bij Mw. Durga (onze huisbazin)en zijn we lekker rond gaan touren in de stad van Paramaribo. Helaas was er vrij weinig te zien aangezien alles natuurlijk gesloten was; lekker handig. Ook hebben we een paar keer moeten schuilen voor de regen maar dat mocht de pret niet drukken want een uurtje later stond de zon volop te schijnen! Uiteraard hebben we hier meteen gebruik van gemaakt en hebben we een terrasje aan de Surinamerivier gepakt met niet te vergeten een "Djogo" (een liter bier voor €2,80). We hebben heerlijk genoten van de zon en het biertje maar helaas zijn we gewoon allebei keihard verbrand! Tsja, ze hadden nog gezegd dat we ons goed in moesten smeren! Maar eigenwijs als we zijn dachten wij dat het niet nodig was! Verder hebben we zondag een Roti tent opgezocht. We vonden allebei dat we dit maar eens snel moesten proberen nu we hier toch zijn. Nou, het resultaat: voorlopig even geen roti voor ons! Er zaten gewoon bijna hele kippen in!! En als er iemand niet van kluiven houdt is het Danielle wel!! Op zich was het wel aardig te doen hoor, maar volgende keer nemen we gewoon zonder kip en zonder dooie vliegen die naast ons op het bankje liggen!! 's Avonds zijn we op tijd naar bed gegaan; de volgende dag hadden we gesprek op stage.

Maandag waren we keurig zoals afgesproken om twaalf uur op de stage aanwezig. Helaas kwamen we aan als twee verzopen katten! Wat een ***weer! Het stond te spoelen! Echt niet normaal. Maar goed, het voordeel is dan wel weer dat je binnen no time opgedroogd bent gezien de temperatuur. Nadat we een beetje opgedroogd waren hebben we eerst een uur zitten praten met Batiaan en Monique. We hebben het gehad over het reilen en zeilen van de praktijk en wat onze werktijden zijn. We lopen elke dag stage; Op dinsdagmiddag en donderdagmiddag is een van ons twee vrij en moet dan aan het project gaan werken. Vrijdagmiddag hoeven we pas om vier uur te beginnen! Prima tijden vinden wij! Binnen de praktijk wordt vooral gewerkt in trainingsgroepen, waarbij vooral circuittrainingen en spinning aan bod komen. Uiteraard zijn er ook de nodige uurtjes gepland voor de individuele behandeling van patienten. Maandagavond waren we pas om acht uur thuis! We werden maandag meteen aan het werk gezet en waren dan ook pas om acht uur thuis. We hebben toen ook maar besloten om meteen even langs Mc. Donalds te gaan; het was al zo laat ;-)

De rest van de week hebben we elke stage gelopen en we kunnen vertellen; we staan daar zeker niet stil! We draaien minimaal twee spinninggroepen per dag (Dus Beer: met een dikke reet terugkomen doe ik zeker niet!!!) en werken ons letterlijk helemaal in het zweet! Op dinsdagmiddag is Danielle vrij en op donderdagmiddag Kevin. Het is dan de bedoeling dat we aan het project gaan werken (+ boodschappen doen/banden plakken/wassen/eten koken/enzovoort). We hebben het na de eerste week echt heel erg naar ons zin gehad op de praktijk. Uiteraard is het even wennen maar we worden door iedereen met open armen ontvangen en dat maakt het al een stukje makkelijker!
Oh, by the way, we zijn bijna elke dag als verzopen katten aangekomen trouwens (behalve vrijdag). Op de foto's kun je zien hoe hard het hier wel niet geregend heeft!

Oke, dan nu het verkeer: Wat een ellende!!! We zijn allebei al bijna vijf keer aangereden omdat we aan de verkeerde kant van de weg reden!! Dat is echt lastig! Zeker als je de bocht moet nemen want je neemt automatisch de bocht zo dat je rechts uitkomt! Erg handig! Het gaat in ieder geval steeds beter gelukkig! Tenminste, als Kevin niet twee keer op een dag een lekke band rijdt met twee verschillende fietsen!!! Gelukkig weet hij wel hoe hij een band moet plakken en daar is hij dan ook op z'n vrije donderdagmiddag even mee bezig geweest en kunnen we verder oefenen met links rijden!

Oh, nog ff iets: Blond zijn en dan ook nog krullen hebben is hier echt iets abnormaals. Als Danielle ergens fietst wordt er van alle kanten gefloten en worden er dingen geroepen! Erg grappig! Wel handig als je over wilt steken overigens: er wordt eerder gestopt zodat je rustig over kunt steken! Ideaal!

Oke, genoeg voorlopig. Vandaag staat de zon te schijnen dus we gaan er lekker op uit! We gaan zometeen eerst even naar de Palmentuin en daarna eventueel nog naar Nieuw Amsterdam. Schijnt allebei erg leuk te zijn!

Goed, we gaan er weer vantussen!

A bun,

xxx Danielle & Kevin

• 14 Maart 2009 - 14:48

Carissa:

he verzopen katjes..;P

Goed te horen dat jullie het daar naar je zin hebben. Alleen wat een regen zeg.. kun je onderhand je eigen zwembad mee vullen haha. Maar ik hoop wel voor je dat ze daar airco hebben in de spinningzaal of is het net als bij Aquatico??
    Ik hoop je snel te spreken via msn of zo en anders mail ik je nog wel.
    x Carissa

• 14 Maart 2009 - 15:06

Carissa:

he verzopen katjes..;P

Ik hoop je snel te spreken via msn of zo en anders mail ik je nog wel.
    x Carissa

• 14 Maart 2009 - 15:54

Maikel:

Heey!!
    Klinkt prima daar. Jammer dat die eindeloze zon waar ik steeds over hoorde voor jullie gingen er toch niet altijd en eindeloos is...

groeten Maikel

• 14 Maart 2009 - 16:39

Mark:

Heey

Jezus ik ben nu al jaloers eigenlijk. Klinkt allemaal wel goed als ik dat zo lees. Gaat vast wel goedkomen allemaal met zulke werktijden. Jammer alleen van het weer. Maar dat komt vast nog wel goed denk ik.

Groetjes Mark

• 14 Maart 2009 - 17:33

Daan:

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat! Gelukkig hebben jullie het naar jullie zin, blijf ervan genieten. Maar een van de eerste foto's van Kevin stelde me al gerust: het biertje zat stevig in zijn hand! ;)

groetjes, Daan

• 15 Maart 2009 - 11:00

Carl En Heleen:

Hoi Kevin en Daniëlle,
    Als het nou niet zo lukt met dat banden plakken dan hebben wij nog wel een stageloper voor jullie. In het uiterste geval is Carl wel bereid om zelf over te komen. Hier staat nu de zon hoog aan de hemel dus weer eens tijd om de motor naar buiten te rijden en een stukje te gaan toeren. Genieten jullie er maar lekker van en we blijven jullie volgen. Groeten vanuit De Noek, ook van Patrick

• 16 Maart 2009 - 08:54

Patty:

heeee genieters.
    leuk hoor, dat het allemaal goed gaat bij jullie. hopen dat het weer iets beter wordt natuurlijk maar dat zal toch wel. en inderdaad wel handig dat je zo opvalt met je blonde krullen daan, we hadden het er hier thuis nog over haha dat ze dat wel apart zouden vinden daar. nou, ik hoop dat jullie het allemaal naar je zin hebben daar. groetjessss van ons allemaal!

• 16 Maart 2009 - 11:00

Geoffrey En Tamara:

Hey lekkere schatten!

Wat goed om te horen dat het zo goed met jullie gaat!!
    Hopelijk blijft de regen nu even achterwege. Tenslotte oogt alles veel mooier en gezelliger als er een zonnetje schijnt!
    Hier in Nederland wordt het een beetje lente: een zonnetje laat zich zien en de temperatuur gaat langzaam wat omhoog. Heerlijk..
    Willen jullie nog eens smsen als jullie online zijn? Dan kunnen we even bijkletsen.

dikke kus, Geof en Tamaar

• 16 Maart 2009 - 14:58

Jono Humphris:

Hi kevin, its Jono from Cheltenham, England. I heard you were away from home in Suriname. Very nice for you to travel. I have been around the world to lots of places, but never South America.I have been to Honduras, in Central America which is similar. I hope it is nice.have fun

Jono Humphris

• 16 Maart 2009 - 15:21

Leoni:

Hey Daan en Kevin,

Leuk om jullie avonturen te lezen!! Balen dat het zo hard regent steeds, maar dat zal we goed komen toch.......;) Hahah vet dat Daan zoveel nagefloten word!

Nou veel plezier en hard werken daar zeg pff.. Geniet ook lekker :P

Liefs xx Leoni (Loen/tweety)

• 16 Maart 2009 - 16:00

Kirsty:

hey kevin en danielle,

zo te horen hebben jullie het prima naar jullie zin daar.
    geniet er lekker van want voor dat je het weet is het alweer voorbij.
    Ik lees jullie berichten trouw, en het is leuk zo jullie belevenissen te volgen.

dikke kus Kirsty

• 16 Maart 2009 - 16:19

Amber:

Hee Daan & Kev,
    Klinkt allemaal super leuk! oke het weer is dan even wat minder maar dat komt ook vast wel helemaal goed! Veel plezier!! Xxx

• 16 Maart 2009 - 16:47

Gerben:

Hey Danielle en Kevin

Wat jammer van het weer, maar dat zal heus wel beter worden hoop ik voor jullie.
    Leuke site ook...!!
    Veel plezier daar en ik hou het ook maaar bij de roti van knorr hahahah

Groeten Gerben

• 16 Maart 2009 - 17:09

Olaf:

Hee Vrienden.

Lekker he regen voor het weer had je het niet hoeven doen hahaha.
    Super leuke site jongens, Mooi om elke keer te lezen hoe het is en gaat, Zo te lezen wel goed haha.
    Gr Ollie

• 19 Maart 2009 - 14:14

Patty:

WOW. ik zat jullie foto's te kijken en kwam bij de foto: danielle geen groepstraining. en ik dacht: huh... waar staat danielle dan? JEZUS. jij bent echt niet normaal bruin al hahaha! super gaaf hoor! lekker dat het weer nu weer een beetje beter wordt. keep up the good work!

• 19 Maart 2009 - 14:18

Rachel:

Heey Daar.

Jammer van al die regen eerst, maar zo te zien heeft de zon jullie al gevonden. haha. Daan.. je lijkt wel een beetje op een negerinnetje zo. hihi. Pas op.. straks haalt Kevin je nog in hahahahaha. :D

nouu. nog heeel veeel plezier !

Groeeeeeeeeeeetjes. x

• 20 Maart 2009 - 17:16

Francien Erkelen(Gym:

Hey Kevin en Danielle,
    Leuk om jullie verhalen te lezen. Veel van de foto's komen mij bekend voor,behalve de fitnes foto's natuurlijk. Dochter en schoonzoon waren daar in 2007. Kijk maar uit voor slangen want die schijnen door de regen sneller in de riviertjes te zwemmen. Maar als je ze vangt kan je nog geld vangen ook.
    Ik denk als het niet regent dat jullie toch nog behoorlijk nat worden van de vochtigheidsgraad. Ik weet niet of de andere oudjes, hahahahahahaha, zo bij de hand zijn met de PC. Maar van Jeffrey hebben wij deze website gekregen en ik zal jullie zeker volgen.Wij hebben ook al kennis gemaakt met Lesley zijn broer, die geeft ons volgende week les. Nou jongelui ik wens jullie nog heel veel plezier met werk is prima zo en nog lekker genieten ook.
    tot horens(lezens) doei..

• 21 Maart 2009 - 18:21

Rachel:

Hee Kev & Daan!

Donderdag lekker met jullie zitten bellen. Was jullie kippetje nog lekker?! hihi. jullie zijn nu al weer 2 weken weg, de tijd gaat zo snel, maar niet té bruin worden hoor, want als ik jullie dan 's avonds tegen kom kan ik je alleen zien als je lacht. hahahahaha.

Nou. nog uuhm, 10 weken te gaan. (hier heb ik echt 3 minuten over zitten denken) hahahah. maar ja.

Tot Bellens. groetjes. x

• 22 Maart 2009 - 10:28

Susan Vd Gym Uit Oud:

Hoi Kevin Ik heb je adres van Jeffrey We hoorden dat jullie het leuk vinden om iets van ons te horen.Voor ons gaat het ook al opschieten voor Australie Het beste en veel plezier Gr van Susan

• 25 Maart 2009 - 14:31

Dick V.d.Zande:

Voor de regen hoef je niet zo ver weg te gaan hebben we hier ook maar dan koud. Ik vind de foto's mooi. Geniet en profiteer er van je komt er niet dagelijks. Heel veel plezier toegewenst en uiteindelijk ook veel zon. Marie en Dick
    van de woensdaggym.

• 26 Maart 2009 - 11:24

Bram & Femke :

veel plezier met dolfijnen zwemmen groetjes bram & femke

• 26 Maart 2009 - 17:10

Chantal:

Hey wat goed om te horen dat jullie het zo goed naar je zin hebben!
    Jammer van die plensbuien, ik hoop dat dat wat minder wordt voor jullie! Mooie fotos ook, kunnen we lekker meegenieten ;) Nog veel suc6 en geniet er van!!